Grenzeloos gezond #4

Tekst: Luuk Glaap
Leestijd: 5 minuten
Foto: Anca via Pixabay

Om de tijd in quarantaine een beetje gezond door te komen, kunnen we natuurlijk niet met z’n allen op de bank blijven zitten met zakken chips en hamburgers. Iedereen weet dat het belangrijk is om gezond te eten en te sporten maar helaas lukt dat nog niet altijd. Vandaar dat we een reeks aan 21 dagen challenges in het leven hebben geroepen. Met het doel om deze crisis fysiek én mentaal gezond door te komen. 

In deze vierde aflevering van Grenzeloos Gezond neemt Spotlightchef Luuk je mee in de challenge om ook ten tijden van de coronacrisis je spierkracht op peil te houden. Dit keer staat er een workout voor de beenspieren, borstspieren en armen op de planning. Aan de hand van een sportplog wordt uitgelegd welke oefeningen we gaan doen vandaag! Doe jíj ook mee met deze uitdaging?

We beginnen deze vrijdag met de eerste oefening: de push up. De push up doe je 10x achter elkaar. Let erop dat je lichaam recht houdt en niet te ver doorzakt met je borst. Probeer je lichaam in een pijlvorm te houden.

We zijn alweer aangekomen bij de tweede oefening!

10x lunges, waarbij je je een voorwaartse stap doet en je daarna met je knie naar de grond ga. Maak een niet al te kleine stap en zorg dat je knie niet de grond raakt. Daarnaast zorg je voor een goede concentratie tijdens de oefening zodat je niet uit balans raakt. De oefening doe je 10x per been. Als je klaar bent met de een, ga je door naar de ander.  

Yes, goed bezig! We zijn alweer over de helft. Als laatste voor vandaag staat de tricep dip. Pak een stoel of een tafel erbij en plaats je handen op het zitgedeelte. Ga daarna met je lichaam naar beneden en kom weer omhoog. Zorg ervoor dat je armen strak langs je lichaam gaat en je ellebogen naar binnen staan. Doe deze oefening 15x en je zult je het achterste gedeelte van je armen voelen branden.

Ben je nog niet tot het uiterste gegaan? Herhaal dit rondje nog 1 of 2x. Herhaling is namelijk heel goed voor je spieropbouw!

Heb je nog energie over? Dan kun je de vorige work out van Carlijn nog even herhalen.

Spread the love

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *