Grenzeloos Gezond #2

Tekst: Carlijn van de Ven
Leestijd: 5 minuten
Illustratie: Demi van Herpen

Om de tijd in quarantaine een beetje gezond door te komen, kunnen we natuurlijk niet met z’n allen op de bank blijven zitten met zakken chips en hamburgers. Iedereen weet dat het belangrijk is om gezond te eten en te sporten maar helaas lukt dat nog niet altijd. Vandaar dat we een reeks aan 21 dagen challenges in het leven hebben geroepen. Met het doel om deze crisis fysiek én mentaal gezond door te komen. 

In deze tweede aflevering van Grenzeloos Gezond neemt redactrice Carlijn je mee in de challenge om ook ten tijden van de coronacrisis je spierkracht op peil te houden. Dit keer staat er een workout voor de buik- en bilspieren op de planning. Aan de hand van een sportplog wordt uitgelegd welke oefeningen we gaan doen vandaag! Doe jíj ook mee met deze uitdaging? Tip: zet je favoriete muziek op en ga buiten in het zonnetje staan tijdens je oefeningen van vandaag!

We beginnen deze dinsdag met de eerste oefening: de squat. Deze squats doe je 20x achter elkaar. Let erop dat je je rug recht houdt en er geen gekke bolling ontstaat. Probeer ervoor te zorgen dat je knieën niet voorbij het puntje van je tenen gaan.

We zijn alweer aangekomen bij de tweede oefening! 15x crunches, waarbij je je benen tegen elkaar aanhoudt en vervolgens om en om de twee getoonde bewegingen maakt. Let erop dat je voeten de grond niet raken, dan voel je het éxtra goed aan je buikspieren! Om het net wat moeilijker te maken kun je je kin en borst een klein beetje optillen. Wil je het juist wat gemakkelijker? Laat je hoofd dan gewoon rusten op de grond.

Yes, goed bezig! We zijn alweer over de helft. Als laatste voor vandaag staat de 30 seconden plank op het lijstje. Je kunt je hoofd op je handen laten rusten zoals op de foto, maar je kan ook voor je uit staren. Net wat je zelf fijn vindt. Zorg er bij deze plank voor dat je je billen zover mogelijk naar beneden brengt, maar natuurlijk niet zover dat je knieën de grond raken.

Ben je nog niet tot je uiterste gegaan? Herhaal dit rondje nog 1 of 2x. Herhaling is namelijk heel goed voor je spieropbouw!

Spread the love

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *